Reklama


 

Informace na xfull.cz

Právě se nacházíte: Home / Zdravá výživa / 

Pokud se bavíme o hubnutí a snižování množství tukových zásob



 cardio.ovh | changebody.ovh | progress.ovh

 

 

Pokud se bavíme o hubnutí

jako o snižování množství tukových zásob, jsme zahlcováni až neuvěřitelným množstvím informací.
Různé zdroje informací hlásají navíc protichůdné informace a ať už si to přiznáme nebo ne, téměř nikdo už neví, jak se vlastně správně stravovat.
Pojďme si v tomto článku poodhalit nejen jak se stravovat k udržení váhy, ale zároveň jak se stravovat zdravě, což je ta nejlepší možná kombinace.

Při redukci hmotnosti (ať už tukových zásob nebo svaloviny) je důležitý pravidelný stravovací režim. Proto, aby tělo nešetřilo energií a nedrželo si tuk v tukových zásobách, nesmí dlouho hladovět. Ideální je rozdělit si přísun energie do 4–5 menších dávek denně. Mezi jednotlivými jídly je dobré udržovat odstup 3–4 hodiny. Po lehčím jídle (např. samotné ovoce) lze jíst za 1–2 hodiny. Pokud zařadíte jednotlivá jídla příliš brzy po sobě, tělu je vlastně neustále dodávána energie a nemá proč čerpat ze zásob (zastavuje se uvolňování tuků z tukových buněk). Při delším nejezení (nad 4 hodiny) zase dochází k rozpadu svalové tkáně.

Jíst bychom měli pomalu. Mozek si zasycení ihned při jídle neuvědomí, tato informace je mu „dodána“ zhruba za 10–15 minut poté, co jsme se nasytili. Sami si jistě dokážete představit, kolik toho za tu dobu můžeme sníst navíc – a to bude ve prospěch tukových zásob. Konzumace většího jídla (snídaně, oběd) by měla trvat minimálně 15 minut, spěch se nevyplácí jak z psychologického tak stravovacího hlediska.

 

Nyní poodhalíme hlavní tajemství úspěchu

pro redukci hmotnosti – každé denní jídlo je nezbytné doplnit o ovoce nebo zeleninu (vždy jedno z toho v jednom jídle). Doporučuje se hlavní jídla (snídaně, obědy, večeře) jíst se zeleninou a na svačiny využívat ovoce. Nejlepší je zeleninou začít a pak teprve jíst hlavní chod. Je to z toho důvodu, že se již trochu zasytíme zeleninou, takže hlavního jídla sníme méně.

Zeleniny bychom během dne měli sníst zhruba 2x tolik co ovoce. A nyní přijde šok – zelenina a ovoce by měly tvořit MINIMÁLNĚ 30% objemu z celého denního příjmu stravy!
Troufnu si tvrdit, že většina čtenářů si toto nedovede ani představit, v hlavě máme zafixováno, jak jíme „velmi zdravě“, když obden sníme jablko, případně mrkev, a přitom by to mělo být 30–50% hmotnosti objemu stravy, který nám během dne projde žaludkem. Proč to tak vlastně má být? Naprosto přirozenou potřebou těla je pocit zaplněného žaludku, již však nerozlišuje, zda ho plníme sladkostmi, přílohami nebo ovocem a zeleninou, to řeší až později, když ukládá přebytečnou energii do tukových zásob. Takže pokud budeme žaludku servírovat tyto nálože zeleniny, nebude se snižovat klidové spalování, přestože budeme najednou přijímat mnohem méně kcal než dříve. Právě nahradit přílohy zeleninou a ovocem je to, co přinese zaručené výsledky, přitom zůstanete zdraví, fit, a shozené kilogramy půjdou udržet TRVALE!

 

Pojďme k dalším stravovacím zásadám.

Každé hlavní jídlo by mělo obsahovat nízkotučný zdroj bílkovin (ráno nejlépe mléčné výrobky, na oběd a večeři jsou vhodné např. libové maso, ryby, kuřecí šunka, vejce, nízkotučné sýry, netučný tvaroh atd.). Bílkoviny nám mimo jiné chrání svalovou hmotu, díky které se nám významně zvyšuje schopnost spalování. Bílkoviny by měly tvořit zhruba 20% z celkového příjmu energie. Zdůrazňuji výhodnost light potravin, naprosto klíčovým údajem je energetická hodnota každého jídla. Názory na light potraviny jsou protichůdné, některými jsou vyhledávány pro jejich nízkou energetickou hodnotu, díky kterým navýšíme příjem bílkovin při minimálním spolupřijímání tuků, jinými zatracovány pro údajně horší nutriční hodnotu než běžné potraviny. Řadím se k první skupině a všem doporučuji, čím menší energetickou hodnotu jídlo má, tím více ho můžeme sníst…

K večeři již nejíst žádné přílohy (pečivo, rýže, pizza, těstoviny, brambory…), nehodí se ani ovoce.

Optimální je bílkovina se zeleninou, což je ideální poslední jídlo dne.

 



Pokud se bavíme o hubnutí a snižování množství tukových zásob






QR (http://qrlogo.cz) -  - www.xfull.cz



Průměr:  2,77 | Hodnotilo: 203 x
1  |   2  |   3  |   4  |   5  |

Reklama